Kapcsolat Gy.I.K. Felelősség    
 
Hírek

2010/12/29

A kérdésfeltevés átmenetileg szünetel.

köszönettel: a szerk.

2009/05/01

Kérjük Önöket, amennyiben a befizetéstől számított harmadik napon sem kaptak még választ értesítsenek bennünket, mert előfordul, hogy nem tudjuk a befizetőt beazonosítani.

köszönettel: a szerk.


   Keresés a válaszok között


Kereshet a kérdés azonosítójára, a korábban megadott névre és kérdésre, valamint a válaszra is.


   Statisztika

Összes kérdés: 2863
Ebből ma érkezett: 0


A keresés eredménye:

Tasnádi Roland 2007-09-04 14:17 [3180]
Tisztelt Ügyvéd Úr/Nő! 2006. november 30.-án rendeltem az Interneten a DunaWeb kft.-től ADSL Internet szolgáltatást, honlapjukon elérhető On-line megrendelési útmutatóban közöltek alapján. Megrendelésemet hamarosan visszaigazolták egy gépi E-mailben, itt egy linkre kellett kattintani, hogy igazoljam, én adtam fel a megrendelést. Erre jött egy válasz (szintén gépi), ami már az előfizetési szerződést is tartalmazta, amit én állítólag az előző kattintásommal fogadtam el. Tehát először elfogadtam, és később kaptam meg, hogy mit. Idáig nem is volt semmi probléma, mert nekem jó lett volna ez a net. Ezután vártam jelentkezésüket, hogy tájékoztatnak a kiépítés lehetőségéről, mint azt az online megrendelési útmutatójukban leírtak, de semmilyen formában nem értesítettek. Mikor telefonon sem tudtam elérni őket, arra gondoltam nem fog működni ez a szolgáltatás, mert gyanúsan kedvező volt az ajánlat. Én a gyerekeknek ADSL internetet ígértem karácsonyra, az idő sürgetett és szerződést kötöttem egy helyi kábelszolgáltatóval. A DunaWeb kft.-nek küldtem egy E- mailt, hogy élek az elállás jogával, a 17/1999. ( II.5.) Kormányrendeletre hivatkozva, és töröljék a megrendelésemet. Ez a megrendelést követő 8. munkanapon történt 2006. december. 11-én. Már délután fel is hívott egy ügyintéző, hogy nem mondhatom le, ő nem ismer ilyen rendeletet, meg már kiépült a szolgáltatás (szerintem csak ekkor kezdték el). Este küldtem egy újabb E-mailt, hogy tudják mire hivatkozom, és a modemet se küldjék ki. Két nap múlva hozták a modemet, én nem vettem át. Következő nap E-mailben közölték, hogy megkezdték az ADSL szolgáltatást. Később a telefon vonalamat is megszüntettem, mert régóta csak azért tartottam, hogy ADSL internethez használjam, ha találok számomra kedvező ajánlatot. Anyagi lehetőségem nem engedi meg, hogy két internetet és felesleges telefonvonalat fizessek. Tehát ha akartam volna, sem tudtam volna használni a Dunaweb szolgáltatását, de ők úgy küldték a számlát, mintha használnám, pedig biztos látták, hogy soha sem kapcsolódtam a netükhöz. A számlákat természetesen nem fizettem be, és több e-mailben és telefonon is kértem a megszüntetést. Közben sok időt ráfordítva tájékozódtam az ide vonatkozó törvényekről és rendeletekről, amik szerintem engem igazolnak, mert a nem megfelelő pontatlan félrevezető tájékoztatás miatt, a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet 4. § 3. bekezdése alapján az elállás jogát a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül is gyakorolhattam volna, mert azt sem közölték, hogy az online szerződés, írásbelinek minősül-e, a 2001. évi CVIII. Törvény szerint, illetve a többi pontokban leírt szabályokról sem tájékoztattak egyértelműen. Az egyik telefonbeszélgetésünkben közölte az ügyintéző, hogy kötbért kell fizetnem, ami 5 hónap. Utána néztem az Általános Szerződési Feltételükben, de nem találtam erre vonatkozó bejegyzést, ezt E-mailben meg is írtam. Választ nem kaptam. 2007. április 20. -án kaptam a Credit Controll kft.-től ( ez egy behajtó cég) felszólítást, hogy fizessek be 5325 Ft követelést. Úgy gondoltam ezt befizetem, hogy végre talán békén hagynak, de E-mailben közöltem, hogy nem ismerem el a tartozást. Tévedtem, 2007. Június.4. - én kaptam a DunaWeb kft. től egy újabb számlát, aminek a végösszege 14823 Ft. Ekkor döntöttem el, hogy a fogyasztóvédelemhez fordulok. Ezt még nem fizettem be, megvárom a fogyasztóvédelem és az Önök válaszát, javaslatát. Ma a Credit Controll kft.-től kaptam még egy számlát 1933 Ft-ról, ez valami behajtási költség, aminek a befizetési határideje jún. 8. A levelet meg jún. 11-én adták fel. Most nem tudom mitévő legyek. Kérem, segítsenek, ezek még nem olyan nagy összegek, de ha fizetek mi a biztosíték, hogy nem jönnek újabb követelésekkel elő? Az én anyagi helyzetem nem engedi meg, hogy olyan szolgáltatásért fizessek, amiért nem kapok semmit, pláne ha más hibájából történt. Tegnap ismét kaptam egy számlát, ami a 7. havi előfizetési díj, meg egy fizetési felszólítást a 14823 Ft-ról. Ha 5 hónap a kötbér miért küld még a 7. hónapról is számlát? Ma sikerült telefonon elérni a D.Web kft.-t, az ügyintéző közölte, hogy kivizsgálás alatt van az ügyem, kérdésemre mikorra várható döntés, nem tudott válaszolni. Félek, hogy addig húzzák, halasztják, míg átkerül a pénzbehajtó céghez és akkor, jóval többet kell fizetnem, ha a vizsgálat eredménye rám nézve hátrányos lesz. Az üggyel kapcsolatban minden levelezés pontosan el van mentve. Önök szerint mit kellene most tennem? Tanácsukat előre is köszönöm. Tisztelettel: T. Roland

Tisztelt Tasnádi Roland! Az Ön által is említett jogszabály teljesen egyértelműen meghatározza, hogy távollevők között létrejött szerződés esetén a szolgáltató, jelen esetben a DunaWeb Kft. köteles lett volna Önt tájékoztatni elállási lehetőségéről, tehát arról, hogy a szerződést követő 8 munkanapon belül Ön a szerződéstől indoklás nélkül elállhat. Amennyiben ennek a tájékoztatási kötelezettségének a társaság nem tett eleget,az elállásra rendelkezésre álló idő 3 hónap. Az interneten megrendelt szolgáltatás távollevők között létrejött szerződés, tehát a kormányrendelet rendelkezései alkalmazandók ebben az esetben. Amennyiben a levelezés - a dátumokkal ellátva - pontosan rendelkezésére áll, javaslom, hogy a társaság részére jelezze, hogy a fogyasztóvédelemnél eljárást kezdeményezett ellenük, illetve a részemre leírt információkat dátumokkal és levelekkel alátámaszva részükre is küldje meg, a számlákat küldje vissza azzal, hogy azokat kéri sztornózni. Amennyiben az általános szerződési feltételekben szerepelt is a kötbér, jelezze számukra, hogy az tisztességtelen szerződési feltételnek minősülne, hiszen a jogszabály az elállás kérdésében egyértelmű, az feltételhez - kötbér - nem köthető. Az általános szerződési feltételeket megvizsgálva láthatja azt, hogy milyen kikötések vannak az elállás, a szerződés felmondására vonatkozóan, illetve van-e határidő a szolgáltatás megkezdésére vonatkozóan. Amennyiben ilyen határidő a szerződésben nem szerepel, az "ésszerű" határidőn belül a társaságnak meg kellett volna kezdenie a kiépítést. Amennyiben a társaság ennek ellenére eljárást kezdeményezne Ön elle, a bizonyítási teher őket terheli, hogy a kiépítést mikor kezdték meg, a szolgáltatás ténylegesen mikortól lett volna igénybe vehető illetve hogy ténylegesen igénybevehető lett volna. Ezekre a tényekre vélhetően csak saját irataik, nyilvántartásaik állnak rendelkezésre, amelyek önmagukban még nem elegendő bizonyítékok, ha azok valóságtartalmát maga vitatja.

tisztelettel:
Dr. Bagó-Rónai Ivett
dr.bago-ronai.ivett@onlinejogasz.hu



   OnlineJogász.hu
 
© www.onlinejogasz.hu ViP-CMS - A Sokszínű Tartalomkezelő Rendszer