Kapcsolat Gy.I.K. Felelősség    
 
Hírek

2010/12/29

A kérdésfeltevés átmenetileg szünetel.

köszönettel: a szerk.

2009/05/01

Kérjük Önöket, amennyiben a befizetéstől számított harmadik napon sem kaptak még választ értesítsenek bennünket, mert előfordul, hogy nem tudjuk a befizetőt beazonosítani.

köszönettel: a szerk.


   Keresés a válaszok között


Kereshet a kérdés azonosítójára, a korábban megadott névre és kérdésre, valamint a válaszra is.


   Statisztika

Összes kérdés: 2863
Ebből ma érkezett: 0


A keresés eredménye:

ginajan 2007-09-04 15:15 [3232]
Tisztelt Online Jogász ! Volt munkahelyemen, ahol közalkalmazottként dolgoztam, közalkalmazotti jogviszonyom megszűnése, megszüntetése, 10 éves munkaviszony után 2007. május 25-én megtörtént. Ennek oka a létszámleépítésre való hivatkozás mely 3 főt érintett, de rajtam kívül mind a másik két dolgozónak tudtak másik munkakört ajánlani, nekem azonban nem. Ezt a tényt az előljáró szervnek már 2006. augusztus 01-én lejelentették a nevem és munkaköröm megnevezésével. Én betegállományban voltam ez idő alatt, (2006. július 27-től - 2007. május 25-ig) így ennek hivatalos közlése táppénzes állományom letelte után (2007. május 25) történt. Egyetlen kérdésem, hogy mivel én még közalkalmazotti állományban voltam abban az időszakban, amikor 2007. február 01-én megüresedett egy közalkalmazotti munkakör, (könyvelői végzettséghez kötött- ami nekem nincs) ahová a nevezett szervezettől nyugdíjba ment kolleganőt vettek fel a megüresedett helyre. Ezt a munkakört nem kellett volna számomra felajánlani? Szeretném megtudni, hogy már megszűnt a feltétlen másik munkakör, vagy munkahely felajánlásának törvényi szabálya, ilyen kötelezettség már nincs? Köszönöm válaszát!

Kedves Anikó ! A Kjt.30. § (1)bekezdése b) pontja szerint a munkáltató a közalkalmazotti jogviszonyt felmentéssel akkor szüntetheti meg, ha az Országgyűlés, a Kormány, a költségvetési fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetője, a központi költségvetési szerv vezetője vagy az önkormányzati képviselő-testület munkáltatót érintő döntése - különösen a feladatok változásából adódó átszervezés vagy a költségvetési támogatás csökkentése - következtében a közalkalmazott további foglalkoztatására nincs lehetőség. Azonban a létszámcsökkentés során is érvényesülnek a Kjt. és a Munka tv. által előírt felmentési korlátozások, illetve tilalmak, ezért a munkáltatónak arról is meg kell győződnie, hogy a közalkalmazott nem esik-e felmentési korlátozás vagy tilalom alá. A közalkalmazott védettségét erősítő előírása a Kjt.-nek, hogy a munkáltatónak a felmentés előtt meg kell vizsgálnia, van-e olyan más munkakör, amelynek ellátására az érintett közalkalmazott alkalmas, és amennyiben van ilyen, abba át kell helyezni a közalkalmazottat, ha azt a közalkalmazott elvállalja. Nem terheli ez a kötelezettség a munkáltatót, ha felmentésre a közalkalmazott nem megfelelő munkavégzése, vagy alkalmatlansága (ide nem értve az egészségügyi alkalmatlanságot) alapján került sor. 2007. január 1. napjától a munkakör felajánlási kötelezettség szabálya annyiban módosult, hogy már nemcsak képzettségnek megfelelő munkakör, hanem bármilyen üres munkakör felajánlható. Lényeges viszont, hogy az üres munkakörnek a felmentés közlésének az időpontjában kell fennállnia. nem minősül ebből a szempontból üres munkakörnek az, ami afelmentési idő tartama alatt keletkezik! Ha tehát nem volt üres álláshely a felmentés közlésekor, csak később, akkor a munkáltató nem járt el jogellenesen. Az pedig a munkáltató mérlegelési körébe tartozik, hogy ha egy üres állás van, azt kinek ajánlja fel, ezen döntést a munkaügyi bíróság nem bírálhatja felül.

tisztelettel:
Dr. Tóth Edina
drtothedina@onlinejogasz.hu



   OnlineJogász.hu
 
© www.onlinejogasz.hu ViP-CMS - A Sokszínű Tartalomkezelő Rendszer