Kapcsolat Gy.I.K. Felelősség    
 
Hírek

2010/12/29

A kérdésfeltevés átmenetileg szünetel.

köszönettel: a szerk.

2009/05/01

Kérjük Önöket, amennyiben a befizetéstől számított harmadik napon sem kaptak még választ értesítsenek bennünket, mert előfordul, hogy nem tudjuk a befizetőt beazonosítani.

köszönettel: a szerk.


   Keresés a válaszok között


Kereshet a kérdés azonosítójára, a korábban megadott névre és kérdésre, valamint a válaszra is.


   Statisztika

Összes kérdés: 2863
Ebből ma érkezett: 0


A keresés eredménye:

Szórád Mihály 2007-12-02 20:32 [3268]
Tisztelt onlinejogász. a vázolnám a cégemmel kapcsolatos kérdésemet: 1994 óta működő szerszám nagykereskedelmi cégemnél ügynöki gépkocsivezetői alkalmazásban állt alkalmazottam idén májustól kilépett és egyéni vállalkozásba kezdett. Közösen megegyeztünk hogy az eddig általam forgalmazott termékeket a vállalkozásán keresztül ő forgalmazza tovább, ez eddig heti 4-500ezerFt nagyságrendű volt.Megegyeztünk A forgalom után járó százalék nagyságában és ekkor Ő azt az igéretet tette hogy ezt forgalmat megnöveli .Ez április utolsó hétvégéjén volt délután felhívott ,kijött hozzánk,megbeszéltük és május elején közös megyegyezéssel munkaviszonya megszűntettük.Május hóban a megbeszéltek szerint dolgoztunk együtt , a megbeszélt 400-es forgalomat teljesítette de június és július hónapra már egyre kevesebb lett.Augusztusban már csak 170-et forgalmazott és szinte került engem.Szeptember első hetében a cégem beszerzési forrásai jelezték hogy a Zoli megkereste őket hogy saját vállalkozásában forgalmazza a termékeiket Ezután találkoztunk személyesen és közölte hogy más cég (konkurenciánk) áruját forgalmazza és tőlem nem tud vásárolni mert nagyobb százalék reményében közvetlenül akarja azt megoldani,tulajdonképpen aug.vége óta nem is vásárolt tőlem . Kérdésem a következő:van e valami jogi lehetőségem a fennáló helyzet megoldására hiszen tulajdonképpen nevünket jó hírünket felhasználva ellopta cégemtől kb50bolt havi 2millió (több évre visszamenően bizonyítható) forintos forgalmát .

Tisztelt Szórád Úr! Elsőképpen azt javaslom, hogy a régi üzletfelekkel (akik korábban közvetlenül Öntől vásároltak) tárgyalva próbálja tisztázni a helyzetet. Amennyiben a konkurenciává vált régi alkalmazottja szállítási árai és az Ön árai és szolgáltatása között nem óriási a különbség, akkor lehet esély a korábbi jó kapcsolatokra alapozva arra, hogy visszanyerje őket. Amennyiben ez nem jár sikerrel, úgy elvi lehetőség mindenképpen van az Önt ért kár érvényesítésére. Ennek gyakorlati sikere nagyban attól függ, hogy akár bíróság előtt is főleg okiratokkal bizonyítani tudjuk az Ön igazát. Kérdés, hogy született-e írásos megállapodás korábbi alkalmazottja és Ön között. Ha csak szóbeli megállapodás volt, úgy az esetleges tanúk bevonása már jóval kevesebb sikerrel kecsegtet. Ha nincsen írásba foglalva a megállapodásuk, akkor mindenképpen csak a peren kívüli módszert látom célravezetőnek. Elsőként ezzel tegyen próbát, ha nem jár sikerrel, akkor praktikus ügyvéddel megtárgyalni a részleteket.

tisztelettel:
Dr. Nyul Balázs
drnyulbalazs@onlinejogasz.hu



   OnlineJogász.hu
 
© www.onlinejogasz.hu ViP-CMS - A Sokszínű Tartalomkezelő Rendszer