Kedves Kérdező !
Az ügyhöz az észrevételeim a következők:
Az Ön által írt személyes konzultáció nagyon fontos, hisz először is szerződést kell megvizsgálni, az a kiindulási alap. A felmondás
lehetőségét, jogkövetkezményeit az tartalmazza.
A Békéltető Bíróság alatt, gondolom a fogysztóvédelmi törvényben
ismertetett Békéltető testületet érti, és ide kíván fordulni ügy
mihamarabbi rendezése érdekében. A Testületről és eljárásáról a
következőket kell tudni (lényeg):
19. § (1) A békéltető testület hatáskörébe az áruk és szolgáltatások
minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok
alkalmazásával, valamint a szerződések megkötésével és teljesítésével
kapcsolatos fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése
tartozik.
20. § (1) Az eljárásra az a békéltető testület illetékes, amelynek
területén a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye, illetőleg a
28. § (2) bekezdése alapján eljárást kezdeményező szervezet székhelye
található.
25. § (1) A békéltető testület háromtagú tanácsban jár el. Az eljáró
tanács egyik tagját az eljárást megindító fogyasztó, illetve a fogyasztói
érdekek képviseletét ellátó társadalmi szervezet, egy másik tagját pedig
az eljárással érintett gazdálkodó szervezet jelöli ki a testületi tagok
21. § (2) bekezdésében meghatározott listájáról, és az így kijelölt két
tag jelöli ki az eljáró tanács elnökét.
(3) Ha a felek az ügy eldöntését egyszerűnek tartják és egy testületi
tag személyében megállapodnak, ez a testületi tag egyedül jogosult az
eljárás lefolytatására.
27. § (1) A békéltető testület eljárása megindításának feltétele,
hogy a fogyasztó az érintett gazdálkodó szervezettel közvetlenül
megkísérelje a panaszügy rendezését.
(2) E körben a gazdálkodó szervezet fokozott együttműködésre köteles.
Ha a fogyasztó panaszával nem ért egyet, köteles a fogyasztónak erről
haladéktalanul rövid indokolással ellátott írásbeli nyilatkozatot adni.
28. § (1) A békéltető testület eljárása a 27. §-ban szabályozott
egyeztetést követően kérelemre indul.
(3) A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban
benyújtani. Az írásos formának elektronikus irat használatával is eleget
lehet tenni. A kérelemnek tartalmaznia kell
a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét, illetve az
eljárást kezdeményező szervezet nevét, székhelyét és az érintettek
felhatalmazását,
b) a panasszal érintett gazdálkodó szervezet nevét, székhelyét,
c) - ha az illetékességet a 20. § (3) bekezdése szerint a szerződés
teljesítésének helyére kívánja alapítani - a fogyasztónak a teljesítés
helyére vonatkozó nyilatkozatát,
d) a panasz rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok
bizonyítékait,
e) a fogyasztó nyilatkozatát a 27. § (1) bekezdésében előírt feltétel
teljesítéséről,
f) a testület döntésére irányuló indítványt.
(4) A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát
(kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik,
így különösen a gazdálkodó szervezet írásbeli nyilatkozatát a panasz
elutasításáról, illetőleg - közüzemi, valamint pénzügyi szolgáltatási
tevékenységet folytató gazdálkodó szervezet esetében - az ügyfélszolgálati
iroda elutasító nyilatkozatát, ezek hiányában a fogyasztó rendelkezésére
álló egyéb írásos bizonyítékot az egyeztetés megkísérléséről.
30. § (1) Az eljárás során a tanács elnöke egyezséget kísérel meg
létrehozni a felek között. Ha az egyezség megfelel a jogszabályoknak, a
tanács azt határozattal jóváhagyja, ellenkező esetben, illetve
egyezség hiányában az eljárást folytatja. A tanács elnöke szükség esetén a
fogyasztót jogairól és kötelezettségeiről tájékoztatja.
(6) A tanács az eljárást az eljárás megindulását követő hatvan napon
belül befejezi, indokolt esetben ezt a határidőt a testület elnöke
legfeljebb harminc nappal meghosszabbíthatja.
32. § A tanács határozata
a) ajánlás, ha a panasszal érintett gazdálkodó szervezet az eljárás
kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem
fogadja el, vagy
b) kötelezést tartalmazó határozat, ha a panasszal érintett gazdálkodó
szervezet az eljárás kezdetekor (alávetés) vagy a határozat kihirdetésekor
nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve
kötelezőként elismerte.
(2) Az eljárás költségét az a fél viseli, akinek terhére a tanács az ügyet
eldöntötte.
34.§(2) A tanács határozata ellen fellebbezésnek nincs helye, a határozat
érvénytelenítése azonban kérhető a bíróságtól, a (3) bekezdésben
meghatározottak szerint.
(3) A fél a határozatnak a részére történt kézbesítésétől számított
tizenöt napon belül keresettel a határozat érvénytelenítését kérheti a
békéltető testület székhelye szerint illetékes megyei bíróságtól, ha
a tanács összetétele vagy eljárása nem felelt meg e törvény
rendelkezéseinek, vagy a 19. § (1) bekezdése alapján a békéltető
testületnek nem volt hatásköre az eljárásra.
(A szabályokat teljeskörűen a fogyasztóvédelemről szóló 1997.
évi CLV. törvény 18-37. §-a tartalmazza)
A panaszát mindenképpen jelentse be írásba is a szolgáltatóhoz, hogy
bizonyítani tudja, hogy a Testülethez fordulás előtt megpróbálta a
vitát rendezni ( kérelemhez a levelet, amit ajánlottan adjon fel, és az
ajánló szelvényt is csatolnia kell ). Látatlanban nem tudom, hogy a
hűségidő lejárta előtt milyen következményekkel lehet
felmondani a szerződést, de az biztos, csak díjfizetés mellett.
Kérdésként merül fel, hogy egyáltalán fel kellene bontani a szerződést,
nem lehet e a szerződés fenntartása mellett áthelyezni az ADSL-t,
hiszen csak a címük változott a szolgáltatást ugyanúgy igénybe szeretnék
venni. Sajnos, amíg a szerződés él, az alapdíjat fizetni kell.
tisztelettel:
Dr. Tóth Edina
drtothedina@onlinejogasz.hu
|