Kapcsolat Gy.I.K. Felelősség    
 
Hírek

2010/12/29

A kérdésfeltevés átmenetileg szünetel.

köszönettel: a szerk.

2009/05/01

Kérjük Önöket, amennyiben a befizetéstől számított harmadik napon sem kaptak még választ értesítsenek bennünket, mert előfordul, hogy nem tudjuk a befizetőt beazonosítani.

köszönettel: a szerk.


   Keresés a válaszok között


Kereshet a kérdés azonosítójára, a korábban megadott névre és kérdésre, valamint a válaszra is.


   Statisztika

Összes kérdés: 2863
Ebből ma érkezett: 0


A keresés eredménye:

Folk Attila 2008-09-16 18:26 [4093]
Tisztelt Online Jogász! Nemrégiben kezdtem egy új munkahelyen. A cég informatikai szolgáltatásokat nyújt 24/7-es nonstop rendszerben. Az én munkaköröm 1 műszakos nappali. Megkérdezték akarok-e úgynevezett irodán kívüli órákat tartani, aminek a keretében kaptam egy telefont, és egy laptopot, és ha valami komoly gond van az irodai órákon kívül, akkor felhívnak és én megoldom a problémát belépve a céges hálózatba. A munkával töltött órákért természetesen túlóradíjat fizetnek. Van a céges hálózaton egy személyi kézikönyvnek nevezett dokumentumtár, ahol minden a cég és a munkavállalók életét érintő kérdésről lehet tájékozódni, egyfajta biblia. Ebben szerepel hogy a készenlét ideje alatt 20%-os pótlékot fizetnek. Van egy külön dokumentum is, ez ugyanezt írja elő, és a címe sürgősségi hívás kompenzációja, tehát az, amit szerintem jelenleg én csinálok, bár irodán kívüli órák elnevezésü dokumentum illetve utalás nincs. Ennek ellenére a bérlapomon egyszer sem szerepelt ez a 20%-os pótlék. Megkérdeztem mi az oka, amire azt a választ kaptam, hogy ezt nem fizetik, mert ez nem igazi ügyelet, mondván, hogy nem vagyok köteles felvenni a telefont, ha akarom felveszem, ha akaorm nem. Gondolom azért is mondhatják ezt, mert a törvényben az ügyelet megfogalmazása valahogy úgy szerepel, hogy "..... ha a munkáltató munkavégzésre kötelez .....". Kissé fura ez a magyarázat tekintve, hogy ha épp nem vesszem fel a telefont (vagy a többi hasonló sorsú kolegám), akkor ki nyujtja a szolgáltatást az ügyfeleknek. Ráadásul azt hiszem ezt előre kellett volna közölniük. Természetesen mivel nem kötelező a továbbiakban nem vállalom, de az eddig ügyeletben töltött idő után járó béremet szeretném megkapni. A kérdésem, hogy egy ilyen magyarázattal kijátszható-e a munka törvénykönyve, és valóban le kell-e mondanom a szerintem jogos követelésemről?

Tisztelt Kérdező! A már elvégzett, munkaidőn felüli munkavégzéséért joggal követelheti a munkabért. Ez tulajdonképpen rendkívüli munkavégzésnek minősül az Ön részéről, hiszen a megállapított munkaórákon felül a gazdasági társaság érdekében végez tevékenységet. Az ügyelet időtartama alatt, tulajdonképpen a munkáltató számára - munkavégzésre alkalmas állapotban - rendelkezésre kell állnia. Amennyiben ezt megtette, úgy a Munka törvénykönyve szerint ügyeleti időre a személyi alapbér 40%-nak megfelelő munkabért követelhet, amennyiben pedig tényleges munkavégzésre is sor kerül ebben az időszakban, úgy attól függően, hogy pihenőnapot biztosítanak-e helyette, a napi munkaidőt meghaladóan, vagy pihenőnapon kerül sor a munkavégzésre, 50%-1005%-os pótlékot követelhet. A munkáltató állítása azért nem releváns, mivel Önnel az ügyeletre szerződést kötött (?), így annak nem teljesítése esetén (tehát ha nem veszi fel a telefont) ő léphetett volna fel magával szemben.

tisztelettel:
Dr. Bagó-Rónai Ivett
dr.bago-ronai.ivett@onlinejogasz.hu



   OnlineJogász.hu
 
© www.onlinejogasz.hu ViP-CMS - A Sokszínű Tartalomkezelő Rendszer