|
Hírek |
|
|
2010/12/29
A kérdésfeltevés átmenetileg szünetel.
köszönettel: a szerk. |
|
|
2009/05/01
Kérjük Önöket, amennyiben a befizetéstől számított harmadik napon sem kaptak még választ értesítsenek bennünket, mert előfordul, hogy nem tudjuk a befizetőt beazonosítani.
köszönettel: a szerk. |
|
|
|
|
| |
|
A keresés eredménye:Vértes Valéria |
2008-11-28 22:16 [4751] |
Tisztelt Jogász Hölgy /Úr!
A kötelező gépjármű felelősség biztosítással kapcsolatban kérném a segítségét!
Idén a MÁV biztosító megszünése miatt a Genertel biztosítóhoz vittem a KGFB.met. A NETRIS segítségével történt átkötés után a Genertel által megküldött szerződés A-00-ról szólt B10 helyett. (Kezdete 2008.08.04.) Telefonon jeleztem a problémát, és ígéretet kaptam a helyesbítésre. Az új csekket és szerződést várva bevallom, hogy elfeledkeztem róla. Helyesbített csekket és szerződést nem kaptam, viszont az adott 60 napos fizetési határidő letelte után a biztosító a szerződést minden előzetes figyelmeztetés nélkül felmondta, díj-nemfizetés miatt. Hab a tortán, hogy a felmondás 2008. 10. 12.-vel történt, de az értesítést erről csak 2008.10.29.-n kaptam kézhez. Ekkora már a hátralékot (a III. negyedéves díjat) a IV. negyedéves díjjal együtt befizettem, egy 2008.10.9.-n kapott elszámolási bizonylat alapján. (E bizonylatban egy esetleges felmondásról nem esik szó, pedig a fizetés határideje már ekkor is lejárt.) A döntés visszavonását kérő méltányossági kérelmemet indoklás nélkül elutasították. További tény: a III. negyedév díját a MÁV biztosítónak is befizettem, időben,
Kérdezni szeretném tehát, hogy a biztosítónak joga van e ilyen előzmények után, minden előzetes figyelmeztetés nélkül, a vázolt módon (különös tekintettel a 17 napot késő értesítésre!) a biztosítást felmondani, pláne, hogy a be nem fizetés nem csak nekem róható fel? (A mai napig nincs a kezemben sem a III. negyedév helyes összegét tartalmazó csekk, sem a B10 besorolást tartalmazó szerződés.). Az eljárás nagyon érzékenyen érint, mert 27 évi balesetmentes közlekedéssel megszerzett B10-es bonuszom veszett el.
Válaszát előre is köszönöm!
Budapest, 2008. november 23.
Tisztelettel: Vértes Valéria
tel.: 06 30 921 7048
|
Kedves Kérdező!
Sajnálatosan nem csak a biztosítóknál fordulnak elő hasonló esetek, de
ilyen esetekben gyakori, hogy a biztosító a netriskes szerződéstől eltérő
feltételekkel küldi ki végül papír alapon az iratokat, amely eltérő
feltételek minden esetben a leendő Ügyfél számára jelentenek anyagi
többletterhet.
A telefonos kifogás nagy valószínűséggel nem került rögzítésre (ha így
történt volna, akkor is csekély az esélye, hogy ha az a biztosítót
terheli, akkor valaha is előkerül), ezért a biztosító igen etikátlanul, de
mégis "jogosan" járt el a szerződés díjfizetés miatti felmondása kapcsán.
Javaslom, hogy a korábbi MÁV biztosító bónusz-igazolása alapján (amelyben
a kedvezőbb besorolás szerepel feltehetőleg) tessék másik biztosítót
keresni és személyesen eljárni a szerződéskötésnél közvetlenül a
biztosítónál, így nagyobb valószínűséggel kerülhetőek el a közvetítésből
eredő eltérő ajánlatok miatti kellemetlenségek.
tisztelettel:
Dr. Nyul Balázs
drnyulbalazs@onlinejogasz.hu
|
|
|
|