Tisztelt Onlinejogász! Egy használt gépkocsi adásvételével kapcsolatosan szeretném kérni segítségüket. Hasonlót olvastam itt az oldalukon, de konkrétan a mi ügyünkben is érdekelne a véleményük.
2008.11.02-án vettünk egy 13 éves használt személygépkocsit 500e Ft-ért. A hirdetésben az szerepelt, hogy eladó a kocsi tulajdonosa, de a személyes találkozónál már nem így volt, állítólag N tartozott G-nek, aki ezért régebb óta használta az autót, de most eladja. Az adásvételi szerződésen is N szerepelt eladóként, illetve a törzskönyv az ő nevére szólt. A kocsira azt mondta G, hogy sokat járt vele Pestre, külföldre, semmi baja, csak bele kell ülné és menni kell vele.
Nekünk koraszülött pici babánk van, és egy 4 éves lányunk, rendszeresen orvoshoz járunk a kicsivel, megbízható autóra volt szükségünk, ezt el is mondtuk.
Már az első utunkon olajat kellett bele venni, de fölhívtuk G-t, hogy mit használt ő, nehogy mást vegyünk. Aztán rendszeresen, egyre gyakrabban kellett olajat utántölteni. Kb 2 hét múlva derült ki, hogy nincs a kocsiban fűtés. Beszéltünk G-vel, azt mondta a nyáron sokat járt Pestre és a dugókban felforralta az autó a vizet, ezért kivetette a termosztátot. vegyünk egyet, tetessük bele és minden rendben lesz. A termosztát és annak cseréje (mivel volt benne) 20e Ft volt. Később derült ki, hogy termosztát nélkül nem is lehet vele menni, a kocsi úgy nem indul el. Ekkor mérgemben meghirdettem az interneten, találtunk is egy másik típust, ami a férjem régi kedvenc márkája, úgy gondoltuk, hogy a mostani problémáját megoldjuk, hogy rendbe legyen a fűtés és lecseréljük.
Majd kiderült, hogy rossz a klíma, rosszak a vízcsövek, amit szintén cserélnünk kellett (6e Ft), illetve a szerelő jelezte, hogy a motorban nem a meghirdetett 150ezer km van, hanem kb 3-szor annyi és hogy a motorral is baj van, mert már szét volt szedve. Nem mertük használni a kocsit, a férjem csak a faluban próbálgatta, illetve az udvaron járatta, de egyre csúnyább hangja volt, érdekes olajos víz folyt belőle, majd teljesen megállt. Egy 2500 cm3-s, V6-os motorról van szó, amit az ember nem barkácsolgat meg itthon, illetve a gázüzemanyag lehetőség is benne van az autóban, ehhez szintén csak szerelő nyúlhat.
Az Önöknél olvasott cikkre hivatkozva, miszerint 6 hónap szavatosság van használt autó esetében is megkerestünk egy ügyvédet, aki hivatalos levélben kereste meg a szerződésen szereplő eladót, N-t. Ő fölhívott a héten, hogy ő nem adott el nekünk autót, mert ő adásvételi szerződéssel tudja igazolni, hogy G-nek adta el a kocsit, a mi szerződésünk előtt kb 2 héttel (tehát G nem volt vele a nyáron sem Pesten, sem külföldön) és ő nem tartozik G-nek, hanem cserébe másik kocsit kapott. A klímát tudta, hogy rossz, erre fölhívta G figyelmét, de adott érte másik nagy értékű alkatrészt, hogy annak fejében G javíttassa meg a klímát, nekünk viszont erről nem szólt, és a klíma sem jó. Valamint azt is elmondta, hogy már amikor ő eladta, akkor is több, mint 200ezer km volt a kocsiban, hogy vehettük meg mi 150ezerrel?
A kocsi jelenleg szerelőnél van, mivel szükségünk van rá, utaznunk kéne a picivel, az anyag és munkadíj költségek lassan a vételár felénél járnak. Én senkitől nem várom, hogy a teljes költségünket térítse meg, de hogy legalább a felét állja a szavatossági időn belüli, nem egyik napról a másikra felmerülő nagy problémára tekintettel. A kérdésem konkrétan az, hogy most kit terhel a szavatossági kötelezettség (bár G is és N is állítja, hogy nincs ilyen), és így, hogy N-nek is van szerződése, hogy eladta a kocsit G-nek, de a mi szerződésünkön is N van eladóként (amit állítása szerint nem ő írt alá!, nekik korábban G-vel teljesen kitöltött szerződésük volt) ki adta el nekünk az autót, milyen következményei vannak G-re nézve, illetve N-re nézve (én nem tőle várom a megoldást, hiszen ténylegesen nem tőle hoztuk a kocsit).
Várom mielőbbi válaszukat és nagyon köszönöm a segítségüket!
Üdvözlettel: Cs2500
|