|
Hírek |
|
|
2010/12/29
A kérdésfeltevés átmenetileg szünetel.
köszönettel: a szerk. |
|
|
2009/05/01
Kérjük Önöket, amennyiben a befizetéstől számított harmadik napon sem kaptak még választ értesítsenek bennünket, mert előfordul, hogy nem tudjuk a befizetőt beazonosítani.
köszönettel: a szerk. |
|
|
|
|
| |
|
A keresés eredménye:Szattila |
2009-03-10 09:05 [4893] |
Tisztelt Online Jogász!
A következő problémámmal fordulok Önhöz:
2008 augusztusában telefonon rendeltem a Fibernet távközlési cégtől, kábeltv, vez. telefon illetve ADSL internet szolgáltatást, új belépőként. A telefonos ügyintézőjük ismertette velem a szerződési feltételek közül, a szolgáltatás díját, 1 éves hűsényilatkozat esetén, amit én telefonon elfogadtam. 2008 szeptemberében meg is jelent a cég a lakásunkon, és a technikai feltételeit, azaz a kábelek bekötését az ígért határidőre elvégezte. Itt a feleségem aláírt egy munkalapot, amelyen a bekötést leigazolta, a bekötést végző technikusok pedig mondták, hogy a szerződést postán küldi a központjuk. A szolgáltatás 2008 október végén megindult, viszont a mai napig semmilyen szerződést, értesítést nem küldtek sőt még havi számlákat sem kapunk. Többször reklamáltam a telefonos ügyfélszolgálatukon, ahol mindig ígéretet kaptam hogy elintézik az ügyet, de a mai napig semmi sem történt. Ráadásul a "fizetési elmaradásom" folyamatosan nő, mivel számlát nem kapok, nem tudok mit befizetni.
Időközben több fogyasztóvédelmi fórumon utánanéztem a Fibernetnek, és az ott ovasottak, illetve a saját tapasztalataim alapján (szerződés körüli problémák, illetve a szolgáltatás minőségével is vannak kifogásaink) nem szertnék velük a továbbiakban kapcsolatban állni, ha lenne szerződésem akkor azt felmondanám. Kérdéseim: Hogy lehet egy nem létező szerződést felmondani? Mi van az első kontaktnál jelzett hűségidővel, amit nem írtunk alá? Ha most kiszámlázzák nekem egyszerre az elmúlt 5-6 hónapot , akkor kérdezem, hogy azt aláírt szerződés hiányában mi alapján teszi meg a szolgáltató. Köteles vagyok-e a szolgáltató hanyagságából felhalmozódott havi díjakat egy összegben vagy a szerződés hiányában akár egyáltalán kifizetni? Az általam megrendelt csomagban szereplő internet szolgáltatás része a saját e-mail postafiók is amit nem tudok használni, mivel az e-mail címemet a jelszavamat, a felhsználónevemet elvileg a meg nem kapott szerződés tartalmazza. Ha visszamenőleg kiszámlázza az elmúlt 5-6 hónapot, akkor a telefonon ismrtetett szolgáltatási díj nem a teljes csomagra vonatkozik?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Szendrői Attila |
Tisztelt Kérdező!
A Ptk. (1959. évi IV. törvény) 205. § (1) bekezdése értelmében a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. A következő szakasz kimondja, hogy a szerződés létrejöttéhez a feleknek a lényeges, valamint bármelyikük által lényegesnek minősített kérdésekben való megállapodás szükséges. A szerződés szóban és írásban egyaránt megköthető, jogszabály jelen esetben nem teszi kötelezővé az írásbeli alakot, tehát annak elmaradása a szerződés érvényességét nem érinti.
A fentiek alapján a szolgáltató és Ön között a szerződés érvényesen létrejött. A szerződés megkötését megelőzően a szolgáltatónak tájékoztatást kellett nyújtania a hűségidőről, illetve a fizetés feltételeiről is. A szolgáltató az általa alkalmazott díjszabás szerint állapítja meg a szolgáltatás díját, és a szerződés alapján számlázza ki.
A szolgáltató ténylegesen hibázott abban, hogy a szerződést írásban nem küldte meg, miután az internet használathoz szükséges hozzáférési kódokat is e dokumnetum tartalmazza. A szolgáltató hibájából nem hozzáférhető szolgáltatás díját, vagy annak arányos részét természetesen nem köteles megfizetni. Javaslom, mielőbb keresse meg a Fibernet ügyfélszolgálatát, és jelezze a felmerült problémákat (elsősorban kérje a szerződést, hiszen a további lépések a részletek ismeretében tehetők meg).
tisztelettel:
Dr. Lóczi Boglárka
drlocziboglarka@onlinejogasz.hu
|
|
|
|