|
Hírek |
|
|
2010/12/29
A kérdésfeltevés átmenetileg szünetel.
köszönettel: a szerk. |
|
|
2009/05/01
Kérjük Önöket, amennyiben a befizetéstől számított harmadik napon sem kaptak még választ értesítsenek bennünket, mert előfordul, hogy nem tudjuk a befizetőt beazonosítani.
köszönettel: a szerk. |
|
|
|
|
| |
|
A keresés eredménye:S.Adrienn |
2009-03-28 21:55 [4913] |
Tisztelt Online Jogász!
Az alábbi problémával fordulok Önhöz:
Tavaly hitelkiváltással szerettünk volna javítani anyagi helyzetünkön. A tőzsdei befektetéshez kötött hitelkonstrukció egyik feltétele egy életbiztosítás elindítása volt. Júniusban kitöltöttük a biztosítási ajánlatot és a tanácsadó – aki egyébként bróker – arról tájékoztatott bennünket, hogy az induláskor befizetett 2 havi díjrészlet után legközelebb szeptemberben kell a következőt fizetni (tehát augusztus hónapra nem kell fizetni), ez volt a kedvezmény. A havi díj egyébként 32.000 körül volt. Időközben egy inkasszálási megbízást is kitöltöttem, hogy a továbbiakban a biztosító automatikusan vonhassa a folyószámlámról az esedékes díjat.
Meglepetésünkre a biztosító szeptemberben 2 havi díjat vont le (augusztus és szeptember), holott a fent említett tájékoztatás alapján 1 havi díj lett volna esedékes. Szeptember végéig a kötvényt sem kaptuk meg, ezért úgy döntöttünk, elállunk a szerződéstől, ezt egy október elején elfaxolt levélben tudattuk a biztosítóval, egyidejűleg kértük az addig befizetett/leemelt kb. 120.000 Ft visszautalását.
A faxra semmilyen válasz nem érkezett, ezért néhány héttel később ugyanezt a levelet ajánlott küldeményként adtuk fel. Erre sem érkezett semmi válasz, de az értesítő leveleket továbbra is szorgalmasan küldték. Néhány hét múlva az üzletkötő keresett fel bennünket a díjhátralék rendezése céljából. Az intervenciós levélre megjegyzésként ráírtuk, hogy már két alkalommal felmondtuk a szerződést, illetve a levélhez csatoltan harmadszor is elküldtük a felmondást.
Nem kaptunk választ azóta sem, pedig 3 alkalommal mondtuk fel a szerződést!
Nemrég viszont kaptunk egy értesítőt a díjnemfizetés miatti sztornóról.
A kérdésem az lenne, hogy miután szóba sem állnak velünk, kötvényt nem kaptunk, van-e esélyünk arra, hogy a befizetett díjainkat (4 x 32.000 Ft) visszakapjuk?
Válaszát előre is megköszönve, tisztelettel:
S. Adrienn
|
Tisztelt Kérdező!
A hatályos jogszabályok értelmében a biztosítási szerződs a felek
írásbeli megállapodásával jön létre, és az első biztosítási díj
befizetését követő napon lép érvénybe. A kötvény kibocsátását
természetesen Ön, mint biztosított követelheti, azonban a jogviszony
érvényességének nem feltétele.
A szeptemberi díj tekintetében a szerződést és a hitelintézet által tett
ajánlatot kell megtekinteni, amennyiben ez tartalmazza, hogy ezt az Önök
részére a társaság elengedi, úgy ezen 32.000.-Ft visszakövetelésére van
lehetőségük.
Az általános szerződési feltételeknek tartalmazniuk kell a felmondásra
és elállásra vonatkozó rendellkezéseket, ez szintén a szerződés részét
képezi. Azonban ismerve az általános banki gyyakorlatot, az elállás
tekintetében kevés reményt látok arra, hogy a teljes befizetett összeget
vissza tudják követelni jogalappal a társaságtól.
tisztelettel:
Dr. Bagó-Rónai Ivett
|
|
|
|