Tisztelt Online Jogász!
A tanácsát szeretném kérni a következ? témában.
2006. szeptember 7-én külföldön (Mallorca) rablás áldozata lettem. Lezárt autóból, elrejtett táskát loptak el, amelyben a betéti és hitelkártyám is benne voltak.
Mivel a telefonomat is ellopták, így egy kis id?be telt, mire segítséget tudtam kérni, el kellett jutnom a helyi polgár?rségre (Mallorca egy kis városában történt az eset), és ott könyörögnöm kellett, hogy telefonálhassak, mivel a pénzemet is ellopták. Így a lopás id?pontjától számítva kb. 1 óra telt el, mire sikerült letiltanom a kártyákat.
Még aznap rákérdeztem az OTP Banknál, hogy történt-e visszaélés, mire ?k azt jelezték, hogy nem. Viszont sajnos amikor hazaértem Magyarországra (szeptember 12.), akkor kaptam meg SMS-ben az értesítést az aktuális egyenlegemr?l, és ekkor derült ki, hogy mégis visszaéltek a kártyáimmal.
Alapvet?en nem értem, hogy ez hogyan történhetett meg PIN kód nélkül. A regisztrált adatok szerint ATM-ben használták a kártyákat, két különböz? helyen. Mindkét kártyát külön-külön két perc alatt használták, az egyikr?l ~70.000 Ft-ot 4 tranzakcióban, a másikról 230.000 Ft-ot vettek le két perc alatt 7 db tranzakcióval. Ez utóbbit fizikai lehetetlenségnek tartom. Az második kártyán a napi limit 200.000 Ft, viszont számlakivonatom szerint 230.000 Ft-ra rúg az összeg, nem gongolom, hogy árfolyamkülönbségb?l adódhat ekkora különbség.
Egyb?l reklamációt nyújtottam be az OTP Banknál, amelyre ?k azt jelezték, hogy kivizsgálják az esetet, miszerint felveszik a kinti bankkal a kapcsolatot, illetve a rend?rséggel, és megvizsgálják a kamerák által rögzített videofelvételeket, kivizsgálják az ügyet.
Sajnos azóta már két elfogadhatatlan elutasító levelet kaptam az OTP-t?l, amelyb?l egyértelm?en látszik, hogy nem vizsgálták ki az ügyet, hanem hanem különféle indokokkal próbálják lezárni az ügyet. Minden alkalommal újból felhívtam ?ket, hogy nem értek egyet, minden alkalommal elismerték, hogy igen, tényleg nem tájékoztattak mindenr?l, de úgy látom, hogy ezen az úton nem igazán jutok el?bbre.
A HVG-ben találtam egy olyan írást is, amely azt jelzi, hogy egy kormányrendelet állítólag kimondja, hogy amennyiben nem bizonyítható, hogy a kár a kártyabirtokos szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartása miatt következett be, akkor a kárt maximum 45 ezer forintig viseli a számlatulajdonos, a többit a szolgáltató köteles viselni.
Nagyon megköszönném az állásfoglalását arra vonatkozóan, hogy mit érdemes ilyen esetben tenni. Éérdemes-e ügyvédet fogadni, és egyáltalán hány százalék esély mutatkozik arra, hogy a bank kártérít.
Várom megtisztel? válaszát!
Üdvözlettel,
Lilla
|