Kapcsolat Gy.I.K. Felelősség    
 
Hírek

2010/12/29

A kérdésfeltevés átmenetileg szünetel.

köszönettel: a szerk.

2009/05/01

Kérjük Önöket, amennyiben a befizetéstől számított harmadik napon sem kaptak még választ értesítsenek bennünket, mert előfordul, hogy nem tudjuk a befizetőt beazonosítani.

köszönettel: a szerk.


   Keresés a válaszok között


Kereshet a kérdés azonosítójára, a korábban megadott névre és kérdésre, valamint a válaszra is.


   Statisztika

Összes kérdés: 2863
Ebből ma érkezett: 0


A keresés eredménye:

Pintér Zoltán 2009-06-30 23:04 [5013]
2009 február 20. án vásároltam egy kintről hozott vw passat személygépkocsit, autókereskedőn keresztül, kifogástalan állapotut. A gépkocsi most juniusban lett 3 éves /2006 kiadásu/ 98340 km volt a gépkocsiban, óraszerint. A Későbbiek során kiderült hogy a km órát visszaállították./170000km ről/ Használat során 8000 km mentem vele, normális körülmények között. Most meghibásodott a motor hengerfeje kb: 1 000 000 ft a javitási költség. Szeretném megtudni, hogy lehet e valamit érvényesíteni az eladó kereskedővel vagy a Porsche hálózattal szemben. A hibát tipushibának mondják a VW szervizesek. Rossz minőségü az anyag. Az Európai Unióba tartozunk de azt mondják,hogy mivel nem itthon vásárolt a gk. igy nem jár jóváirás. Válaszát köszönöm és várom tisztelettel Zoltán

Kedves Kérdező ! Hibás teljesítés jogcímén léphet fel kötelezettel szemben. A jogviszonyok pontos ismerete nélkül nehéz nevesíteni ki a kötelezett, de annak kell vállalni a felelősséget a hibátlan teljesítésért aki az autót Önnek eladta. Ez lehet az autókereskedés, vagy az akitől az autókereskedés hozta, az a döntő ki az eladó és természetesen az, hogy a szerződésben mi szerepel. Az autókereskedések ugyanis gyakran csak bizományosként vagy teljesítési segédként szerepelnek, felelősség alól kibújva. Tanácsolom ezért a szerződések megmutatását ügyvédnek, nehogy rossz kötelezett ellen lépjen fel, a határidő pedig elmegy. Hibás teljesítésről azt kell tudni, hogy a szavatossági igényt azonnal jelezni kell a kötelezettnek. A szavatosság ideje teljesítéstől számított 3 év, a hiba felismerésétől számított 3 hónapon belül lehet bírósághoz fordulni, ami jogvesztő határidő. Többféle szavatossági igény van, az első lépcsőben kijavítást vagy kicserélést lehet kérni. Az árleszállítás, illetve a szerződéstől elállás joga a második lépcsőben érvényesíthető jog. E jogok azonban csak két esetben választhatók. Így akkor, - ha az első lépcsőben nevesített jogok egyikének érvényesítésére sincs joga, azaz sem kijavítást, sem kicserélést nem kérhet. - ha azonban kijavítás vagy kicserélés szavatossági jogként érvényesíthető, a jogosult akkor élhet a második lépcsőben szabályozott valamelyik jogával, ha az első lépcsőben érvényesített jog teljesítését a kötelezett nem vállalta, vagy annak nem tud eleget tenni.

tisztelettel:
Dr. Tóth Edina



   OnlineJogász.hu
 
© www.onlinejogasz.hu ViP-CMS - A Sokszínű Tartalomkezelő Rendszer