Kedves Kérdező !
Az Ötv. 12. § (4) bekezdés a) pontja értelmében a zárt ülést jogszerűen
rendelték el, ugyanis a képviselő-testület zárt ülést tart választás,
kinevezés, felmentés, vezetői megbízatás adása, illetőleg visszavonása,
fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása és
állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor, ha az érintett a
nyilvános tárgyalásba nem egyezik bele; továbbá önkormányzati, hatósági,
összeférhetetlenségi és kitüntetési ügy, valamint vagyonnyilatkozattal
kapcsolatos eljárás tárgyalásakor.
Igazgató kinevezése, megválasztásá volt a napirendi pont, így ez az a)
pont alkalmazható volt.
Az Ötv. 19. § (2) bekezdése sorolja fel a települési képviselő jogait,
kötelezettségeit, többek közt azt, hogy részt vehet a képviselő-testület
döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk szervezésében és
ellenőrzésében, továbbá azt
hogy a képviselő-testület ülésén a polgármestertől (alpolgármestertől), a
jegyzőtől, a bizottság elnökétől önkormányzati ügyekben felvilágosítást
kérhet, amelyre az ülésen - vagy legkésőbb tizenöt napon belül írásban -
érdemi választ kell adni.
Az igazgatót a Társulási Tanács, a polgármesterek választották meg, aminek
Ön nem tagja, az ülésen való részvételre jogosítványa nem volt. A zárt
ülésről készült jegyzőkönyvbe ugyanolyan szabály alapján tekinthet bele
mint a választópolgár, mivel a törvény többletjogosítványt nem ad. Akkor
tekinthetne bele vagy vehetett volna részt a döntéshozatalba ha a
képviselő-testület hatáskörébe tartozna a döntés. Betekintésre véleményem
szerint joga nincs, de a fentebb idézett jogszabályi szöveg alapján a
képviselő-testület ülésén felvilágosítást kérhet az ülésről, a jegyzőkönyv
tartalmáról, illetve kérheti, hogy a polgármestert, hogy a testületi
határozatot mutassa be, melyen a képviseleti joga alapult, ezt már nem
lehet zártan kezelni.
tisztelettel:
Dr. Tóth Edina
|