Kapcsolat Gy.I.K. Felelősség    
 
Hírek

2010/12/29

A kérdésfeltevés átmenetileg szünetel.

köszönettel: a szerk.

2009/05/01

Kérjük Önöket, amennyiben a befizetéstől számított harmadik napon sem kaptak még választ értesítsenek bennünket, mert előfordul, hogy nem tudjuk a befizetőt beazonosítani.

köszönettel: a szerk.


   Keresés a válaszok között


Kereshet a kérdés azonosítójára, a korábban megadott névre és kérdésre, valamint a válaszra is.


   Statisztika

Összes kérdés: 2863
Ebből ma érkezett: 0


A keresés eredménye:

Kovács Kálmán 2009-03-21 23:49 [4907]
Tisztelt Hölgyem / Uram! 2000.10. hóban keltkezett banki folyószámlahitel tartozásom miatt (akkor 90.000.-volt)a BB bank 2002-ben felmondta a folyószámlaszerződésem. Az összeg persze nem került visszafizetésre azóta sem, aminek okait itt most nem taglalnék, de mindenesetre azóta ez a tartotozás teljesen elkerülte figyelmemet. Nemrégen merő véletlenből egy KHR lekérdező lap, ú.n ügyféltudakozvány alapján tudomásomra jutott, hogy az említett tartozás mindmáig fennáll, sőt azóta kamataival együtt 368.000.-ra gyarapodott. A bank természetesen a KHR-ben is adatot vezettet rólam, minden összeg és dátum nélkül, csupán csak, hogy tartozásom van feléjük. Bementem rögtön egy BB bank fiókba éredeklődni, ahol közölték 1 óra keresgélés, telefonálgatás után, hogy valóban egy régi, meg nem fizetett adósságom van feléjük. Természetesen azonnal írtam nekik egy BB fiókban hivatalos panaszlevelet még akkor, illetve azon kívül egy 2 oldalas e-mailt is, melyben vitatom a követelésük jogosságát az alább leírt okok miatt: -Semmiféle értesítést, felszólítást nem kaptam min. 5 év távlatában az említett tartozásról. -Mivel ezúttal is én magam jártam utána az ügynek, nem gondolom, hogy mindennemű hivatalos megkeresés hiányában hosszú évekig gyarapíthatja a bank a tartozás összegét, mindaddig amíg eléggé jelentős összegre nem nő, amit már megéri behajtani. -A panaszlevelem okán a mai napig válaszra sem méltattak, pedig mindössze 1 nap van már csak hátra a törvény által szabott 15 napos válaszadási határidőből. Érdekelne, hogy a semmilyen formában el nem ismert tartozásom követelésére, behajtására milyen jogi formákat alkalmazhatnak? Pl. lakossági folyószámlámat is inkasszózhatják ilyen esetben? Amennyiben ténylegesen létezik az 5 év elévülési idő, mit fog tenni várhatóan a bank a szerintük jogosan (követelt) fennálló összeg behajtására ezután? Amennyiben bizonyítható módon (postakönyv alapján, aláírt tértivevény, stb..) ténylegesen nem küldtek számomra semmilyen felszólítást, akkor ezáltal ténylegesen fennáll az elévülés ténye? Hányas számú törvényre, paragrafusra, egyéb jogi silabuszra hivatkozhatok következő, nekik írt levelemben? Valóban megnyugodhatok akkor, ha a bank ezután sem keres a tartozás követelésével? Alapvető személyiségi jogaimat sértik-e azzal, ha az általuk vélt tartozás miatt adatokat vezetnek rólam? Követelhetem-e, hogy töröltessék adataimat a KHR-ből, illetve saját nyilvántartásukból is? Ezen a fórumon kérhetem-e, hogy amennyiben szükségessé válik a későbbiekben, ügyvéd képviseljen egy esetleges perben? (Term. megfelelő költségtérítés mellett. ) Kérem ha van rá mód küldjenek a válaszukban elérhetőséget részemre, egy érdemben segíteni tudó bankjogászhoz. Várom szíves megnyugtató válaszukat. Üdvözlettel: K.K

Tisztelt Kérdező! A helyzete szerencsére nem olyan súlyos, mint ahogyan gondolja! A Ptk. (1959. évi IV. törvény a polgári törvénykönyvről) 324. § (1) bekezdése kimondja, hogy a követelések 5 év alatt évülnek el, a következő szakasz arról rendelkezik, hogy az elévült követeléseket bírósági úton érvényesíteni nem lehet. Az elévülési időt ugyanezen törvény 327.§ (1) bekezdése szerint a követelés teljesítésére irányuló írásbeli felszólítás, a követelés bírósági úton való érvényesítése, és megyegyezéssel való módosítása, illetve a kötelezett (Ön) tartozáselismerése szakítja meg. Miután egyik eset sem valósult meg, a Bank követelése elévült, tehát nem behajtható,és lakossági folyószámlájáról sem inkasszálható. A központi hitelinformációs rendszer szabályairól az 1996. évi CXII. törvény rendelkezik. E törvény 130/I (4) bekezdése szerint a KHR-t kezelő pénzügyi vállalkozás haladéktalanul és vissza nem álllítható módon törli a referenciaadatokat, ha az jogellenesen került a KHR-be. A Banknak egyébként e törvény rendelekzései alapján írásban kellett volna tájékoztatnia Önt arról, hogy adatai átadásra kerültek a KHR-t vezető számára, mégpedig annak megtörténtétől számított 8 napon belül. A törvény 130/K(1) bekezdése szerint a nyilvántartott kifogást emelhet a refernciaadatainak törlése céljából, végső soron a '30/L szakasz (1) bekezdése alapján törlés céljából kereset is indítható ( a kifogás kivizsgálásának eredméynét közlő írásbeli tájékoztatás kézhezvételétől számított 30 napon belül) az Ön lakóhelye szerinti városi bíróság előtt. Fenitek alapján javaslom, hogy először kérje a Banktól a törlést, és csak ennek eredménytelensége esetén forduljon bírósághoz. A képviselettel kapcsolatosan költséghatékonyság szempontjából azt javaslom, keressen a lakóhelyéhez közelebb tevékenykedő jogi képviselőt. A bankszakjoggal foglalkozó ügyvédeket megtalálhatja a következő internetes honlapokon: ugyved.lap.hu, ugyved.hu vagy jogiforum.hu/ugyved.

tisztelettel:
Dr. Lóczi Boglárka



   OnlineJogász.hu
 
© www.onlinejogasz.hu ViP-CMS - A Sokszínű Tartalomkezelő Rendszer