Kapcsolat Gy.I.K. Felelősség    
 
Hírek

2010/12/29

A kérdésfeltevés átmenetileg szünetel.

köszönettel: a szerk.

2009/05/01

Kérjük Önöket, amennyiben a befizetéstől számított harmadik napon sem kaptak még választ értesítsenek bennünket, mert előfordul, hogy nem tudjuk a befizetőt beazonosítani.

köszönettel: a szerk.


   Keresés a válaszok között


Kereshet a kérdés azonosítójára, a korábban megadott névre és kérdésre, valamint a válaszra is.


   Statisztika

Összes kérdés: 2863
Ebből ma érkezett: 0


A keresés eredménye:

S.Adrienn 2009-03-28 21:55 [4913]
Tisztelt Online Jogász! Az alábbi problémával fordulok Önhöz: Tavaly hitelkiváltással szerettünk volna javítani anyagi helyzetünkön. A tőzsdei befektetéshez kötött hitelkonstrukció egyik feltétele egy életbiztosítás elindítása volt. Júniusban kitöltöttük a biztosítási ajánlatot és a tanácsadó – aki egyébként bróker – arról tájékoztatott bennünket, hogy az induláskor befizetett 2 havi díjrészlet után legközelebb szeptemberben kell a következőt fizetni (tehát augusztus hónapra nem kell fizetni), ez volt a kedvezmény. A havi díj egyébként 32.000 körül volt. Időközben egy inkasszálási megbízást is kitöltöttem, hogy a továbbiakban a biztosító automatikusan vonhassa a folyószámlámról az esedékes díjat. Meglepetésünkre a biztosító szeptemberben 2 havi díjat vont le (augusztus és szeptember), holott a fent említett tájékoztatás alapján 1 havi díj lett volna esedékes. Szeptember végéig a kötvényt sem kaptuk meg, ezért úgy döntöttünk, elállunk a szerződéstől, ezt egy október elején elfaxolt levélben tudattuk a biztosítóval, egyidejűleg kértük az addig befizetett/leemelt kb. 120.000 Ft visszautalását. A faxra semmilyen válasz nem érkezett, ezért néhány héttel később ugyanezt a levelet ajánlott küldeményként adtuk fel. Erre sem érkezett semmi válasz, de az értesítő leveleket továbbra is szorgalmasan küldték. Néhány hét múlva az üzletkötő keresett fel bennünket a díjhátralék rendezése céljából. Az intervenciós levélre megjegyzésként ráírtuk, hogy már két alkalommal felmondtuk a szerződést, illetve a levélhez csatoltan harmadszor is elküldtük a felmondást. Nem kaptunk választ azóta sem, pedig 3 alkalommal mondtuk fel a szerződést! Nemrég viszont kaptunk egy értesítőt a díjnemfizetés miatti sztornóról. A kérdésem az lenne, hogy miután szóba sem állnak velünk, kötvényt nem kaptunk, van-e esélyünk arra, hogy a befizetett díjainkat (4 x 32.000 Ft) visszakapjuk? Válaszát előre is megköszönve, tisztelettel: S. Adrienn

Tisztelt Kérdező! A hatályos jogszabályok értelmében a biztosítási szerződs a felek írásbeli megállapodásával jön létre, és az első biztosítási díj befizetését követő napon lép érvénybe. A kötvény kibocsátását természetesen Ön, mint biztosított követelheti, azonban a jogviszony érvényességének nem feltétele. A szeptemberi díj tekintetében a szerződést és a hitelintézet által tett ajánlatot kell megtekinteni, amennyiben ez tartalmazza, hogy ezt az Önök részére a társaság elengedi, úgy ezen 32.000.-Ft visszakövetelésére van lehetőségük. Az általános szerződési feltételeknek tartalmazniuk kell a felmondásra és elállásra vonatkozó rendellkezéseket, ez szintén a szerződés részét képezi. Azonban ismerve az általános banki gyyakorlatot, az elállás tekintetében kevés reményt látok arra, hogy a teljes befizetett összeget vissza tudják követelni jogalappal a társaságtól.

tisztelettel:
Dr. Bagó-Rónai Ivett



   OnlineJogász.hu
 
© www.onlinejogasz.hu ViP-CMS - A Sokszínű Tartalomkezelő Rendszer