Kapcsolat Gy.I.K. Felelősség    
 
Hírek

2010/12/29

A kérdésfeltevés átmenetileg szünetel.

köszönettel: a szerk.

2009/05/01

Kérjük Önöket, amennyiben a befizetéstől számított harmadik napon sem kaptak még választ értesítsenek bennünket, mert előfordul, hogy nem tudjuk a befizetőt beazonosítani.

köszönettel: a szerk.


   Keresés a válaszok között


Kereshet a kérdés azonosítójára, a korábban megadott névre és kérdésre, valamint a válaszra is.


   Statisztika

Összes kérdés: 2863
Ebből ma érkezett: 0


A keresés eredménye:

Dombai Sándor 2009-06-25 09:14 [5006]
Tisztelt Címzett! Kérem a szíves segítségüket, hogy véleményük szerint az alábbiakban leírt esetben lehet-e kártérítést kérni attól a szervíztől, akitől vásároltunk egy új autót, és rá 3/4 évre kiderül, hogy az autót összetörték, és 1 évesen kb. 600.000,- Ft-ot kell rá költeni. 2008. Augustus 9. Szombat:A Duna autóháznál a főnökasszony bemutat egy Roomster(Skoda)1.4-es benzines autót, ami tesztautó náluk,és éppen akkor hozták vissza mert ki volt adva. 2008. Augusztus 11. Hétfő:A kocsit megkaptuk 1-2 napra kipróbálásra. Másnap visszavittem mert világított a motordiagnosztikai visszajelző. Mondták:ez nem gond,tudnak róla. Kértem nézzék meg az ékszíjat illetve a feszítőgörgőt,mert az ékszíj szakadt a feszítőgörgő pedig meg volt égve. Az autó tetszett,ezért úgy döntöttünk, hogy megvesszük. Megígérték , hogy ezeket a dolgokat az autóvétel napján kicserélik. Észrevettem , hogy a kocsi tetején a festés mattabb ,ezért elvittem egy autófényezőnek megmutattam és ő azt mondta hogy a kocsi jobboldala festve volt . Visszamentem,persze ők erről semmit sem tudtak,ha esetleg történt volna valami a kocsival az a tulajdonosváltás előtt volt. Ugyanis nem kevéssel ezelőtt a Duna Autóháznál tulajdonosváltás volt. A kocsit új autóként vettük meg, bár a garanciája már áprilistól a forgalomba állításától ketyegett. 2008. Augustus 15,:Az autót megvettük,plusz a festés miatt kaptunk hozzá 4 téligumit is. 2008. November 20.:Téligumi csere , ekkor észrevettem hogy a kocsin a jobb alsó burkolat össze van törve. Szóltam nekik, és érdekes módon pont egy ilyen műanyag volt a raktáron , rögtön ki is cserélték. 2009. Március 20. tavasz: Felraktam a nyárigumikat és ekkor észrevettem hogy az egyik kerékgumi kopott illetve sérült az oldala.(ezekben a kerekekben ekkor 7000 km volt.) 2009.Április 8. :Kötelező szerviz megtörtént. Ekkor a szerelőnek szóltam a gumikopás miatt, és ő észrevette hogy a vezérműszíjburkolatot szétégette az ékszíjtárcsa alá szorult gaz. A szerelő javasolta hogy garanciában cseréltessem ki a műanyag burkolatot illetve kérjek egy futóműbeállítást. Összeállt a kép: Autónkat valószínűleg az előző Skoda cég tulaja vagy alkalmazottja megtörte,ahol is megsérült a jobb oldala , az alja , és az első hátsó futómű is. Ez utóbbi mérési eredményéről kaptam egy kinyomtatott példányt.,amiben leírják hogy a futómű hibája gumikopást okozhat. Kértem a tulajdonost hogy ő az én esetemben mit tenne! Szóba sem állt velem !! A szervizvezető illetve a munkafelvevő állandó telefonhívásaimat megunta és egyeztetett a főnökasszonnyal, aki azt mondta hogy ő állja a munkadíjat én pedig álljam az alkatrészt. A kocsi egy éves múlt, 16000 km van benne a havi lízingen kívül még rá kéne költeni kb. :600.000 Ft-ot!Új autóként vettük,mégis van egy törött autónk amiről nem is tehetünk!!! Kérem szíves segítségüket, hogy ha lehet, hogyan tudnám érvényesíteni a káromat a szervizen, illetve lehet-e, volt-e már rá példa, hogy ilyen esetben a vevő kártérítést kapott. Köszönettel: Dombai Sándor email: baranyaiszilvia@vipmail.hu

Tisztelt Kérdező! Álláspontom szerint az Önök esetében alkalmazható a Polgári Törvénykönyvnek (1959. évi IV.tv.) a szerződések hibás teljesítésére vonatkozó rendelkezése, mely szerint a kötelezettet (autó eladóját) kellékszavatosság terheli, ugyanis az autó nem felel meg a szerződésben megállapított "újszerű" gépkocsinak. A rejtett hibákért való felelősség eredményeként Önök választhatnak a kicserélés és kijavítás között, ha a csere nem lehetséges-ami valószínű-, akkor marad a javítás, amit elsősorban az eladó köteles kivitelezni, a lehető legrövidebb határidőn belül. Amennyiben eladó ezt nem vállalja, Önök is megjavíttathatják, természetesen eladó költségére. Végső soron pedig elállhatnak a szerződéstől, vagyis visszaadhatják a gépkocsit.Kicserélés vagy elállás esetén a nem kötelesek az autónak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye. A fentiek mellett természetesen kártérítési igénnyel is élhetnek, a lakóhelyük szerint illetékes bíróság előtt az előbbi igényekkel párhuzamosan.

tisztelettel:
Dr. Lóczi Boglárka



   OnlineJogász.hu
 
© www.onlinejogasz.hu ViP-CMS - A Sokszínű Tartalomkezelő Rendszer